Jelen cikkünkben igyekszünk összeszedni, hogy mik a kisvállalkozókra vonatkozó legfőbb bevallási határidők nektek, amikre oda kell figyelni 2020-ban.

A bevallási határidők számításánál mindig figyelbe kell venni, hogyha a bevallási határidő hétvégre, vagy munkaszüneti napra esik, akkor az azt követő első munkanapra csúszik át a bevallás napja.

Az adók és járulékok befizetésének határideje minden esetben megegyezik a bevallási határidővel. Ettől eltérő szabály az adóelőlegek esetében lehet pl. szja előleg.

A NAV honlapján adónaptárt is találunk.

KATA bevallási határidő – 19KATA nyomtatvány

A KATA szerint kisadózó vállalkozások legfontosabb jövedelemadó bevallása a KATA bevallás.

Bevallás nyomtatvány (NAV): 19KATA (2019-es adóévről)

Benyújtás határideje: 2020. február 25.

SZJA (személyi jövedelemadó) bevallási határidők – E-SZJA / 19SZJA nyomtatvány

KATA szerint kisadózó egyéni vállalkozóknak magánszemélyként SZJA (személyi jövedelemadó) bevallást is készíteniük kell:

Bevallás nyomtatvány (online bevallás): https://eszja.nav.gov.hu/app/login/

Bevallás nyomtatvány (ANYK): 19SZJA (2019-es adóévről)

Benyújtás határideje: 2020. május 20. (2019-es adóévről) és 2021. május 20. (2020-as adóévről)

HIPA (helyi iparűzési adó) bevallási határidők – E-Önkormányzat felületen, vagy NAV HIPA nyomtatvány

Amennyiben a KATA (kisadózó vállalkozások tételes adója) szerinti tételes átalányadóra a helyi iparűzési adó tekintetében nem jelentkeztünk be, helyi iparűzési adóbevallást is minden évben be kell nyújtani az önkormányzat felé.

Bevallás nyomtatvány (online bevallás): https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap vagy ‘webadó’ felületek (településenként eltérő)

Bevallás nyomtatvány (NAV útján): 19HIPA

Benyújtás határideje: 2020. május 31. (2019-es adóévről)

Amennyiben a 2019. évben a tételes KATA adó fizetése szünetelt a vállalkozás szüntelése okán és ezáltal adókedvezményre, adómentességre jogosult vállalkozásunk, akkor 2020. január 15-ig nyújthatjuk be az előző évi záróbevallást, amelyben a tételes átalányban megállapított iparűzési adó is csökkenthető.

Bevallás nyomtatvány: online (e-önkormányzat vagy webadó) vagy NAV útján.

Benyújtás határideje: 2020. január 15. (2019-es adóévről)

ÁFA bevallás – NAV 2065 és 20A60 nyomtatványokon

Amennyiben EU-s, közösségi szolgáltatást vagy EU-n kívüli szolgáltatást veszünk igénybe, terméket vagy szolgáltatást értékesítünk más EU-s tagállalmba, vagy a közösségen kívülre (export), akkor áfa alanyi mentességet választó adózóként is szembesülhetünk azzal, hogy áfa bevallást kell havonta benyújtanunk. (más esetekben is pl. tárgyi eszközt értékesítünk stb.) Áfa alanyi mentesség esetén adószámunk: XXXXXXXX-1-XX szerint néz ki.

Bevallás nyomtatvány (ANYK): 1965, 19A60 – 2019-ben és 2065 és 20A60 2020-ban

Bevallási határidő: amennyiben a fenti “áfás” “eu” “euk” “áfa területi hatályán kívüli” tevékenység van, arra a hónapra kell beadni, a hónapot követő hónap 20. napjáig.

Amennyiben az áfa elszámolásra az általános szabályok szerinti adózást választottuk (Áfa kód: XXXXXXXX-2-XX), akkor a bevallás gyakorisága több tényezőtől függ. Lehetünk havi, negyedéves, vagy éves áfa bevallók. Az EU-s illetve EU-n kívüli szolgáltatásaink, termékértékesítésünk, továbbá ezek beszerzésére vonatkozó bevallási, áfa fizetési szabályok nem változnak ebben az esetben.

Bevallási nyomtatvány (ANYK): 1965 és 19A60 (eu-s) vagy 2065 és 20A60 (eu-s)

Bevallási határidők:

• havi áfabevalló: tárgyhót követő hónap 20-a
  • negyedéves áfabevalló: tárgynegyedévet követő hó 20-a
  • éves áfabevalló: tárgyévet követő év február 25-e

Egyéni vállalkózók saját járulékainak bevallása

Egyéni vállalkozók, ha nem a KATA szerinti adózást választották, akkor havonta a saját járulékaikat erre célra létrehozott nyomtatványon vallják be. Egyéni vállalkozó néhány más biztosítással járó jogviszony megléte esetén mentesül a kötelező járulékok megfizetése alól (pl. gyed, heti 36 órát elérő munkaviszony mellett vállalkozó stb.)

Bevallási nyomtatvány (ANYK): 1958 (2019-ben) és 2058 (2020-ban)

Bevallási határidők: tárgyónapot követő hónap 12-e

Munkavállalók után fizetendő adók és járulékok bevallása, bevallási határidők

Akár egyéni vállalkozóként, akár társas vállalkozóként foglalkoztatunk alkalmazottakat munkaviszony, megbízási jogviszony vagy egyszerűsített foglalkoztatotás keretében, a részükre kifizetett bér után (és bérből) adókat és járulékokat kell megállapítani, bevallanai és megfizetni (szociális hozzájárulási adó, szakképzési hozzájárulás, egészszégbiztosítási járulék, nyugdíjjárulék, személyi jövedelemadó előleg stb.)

Bevallási nyomtatvány (ANYK): 1908 (2019-ben) és 2008 (2020-ban)

Bevallási határidő: tárgyónapot követő hónap 12-e

Cégautó adó bevallása, bevallási határidők

Amennyiben személygépkocsit használunk vállalkozásunk érdekében, melyre tételesen költséget számolunk el, vagy társas vállalkozásunk ilyet vásárol, akkor a cégautóadó fizetési kötelezettség keletkezik, amelyet egy külön nyomtatványon vallunk be negyedéves bontásban.

Bevallási nyomtatvány (ANYK): 1901 (2019-ben) és 2001 (2020-ban)

Bevallási határidő: tárgynegyedévet követő hónap 20. napja.